FAQ

Introductie over de veelgestelde vragen @francois

Technische vragen
Is LED dimbaar?
Ja, maar onder voorbehoud. Inmiddels zijn bijna alle producten van Leds Refresh prima dimbaar op conventionele dimmers voor gloei- of halogeenlampen. Echter zijn er LED-lampen op de markt die niet goed werken op bepaalde dimmers. Philips heeft een dimlijst opgesteld waarin wordt aangegeven welke LED-lampen goed te dimmen zijn op de meest gangbare dimmers.
Wat is beter: 12V (MR16) of 230V (GU10)?
Hangt een beetje van de situatie af, maar over het algemeen kan gesteld worden dat 230V (GU10) de voorkeur heeft. De efficiency ligt hoger en er is geen trafo nodig. Voor meer info hierover zie het nieuwsartikel erover.
Waarom flikkert mijn LED-lamp?

Een LED-lamp kent een aanzienlijk lagere belasting voor de trafo en de dimmer dan de conventionele lampen. Vooral als één-op-één vervangen wordt is het mogelijk dat de (halogeen)trafo niet aan het minimale Wattage komt. Dit is op te lossen door óf meerdere LED-lampen op één trafo te zetten óf de trafo te vervangen door een speciale LED-trafo. Kijk hiervoor in het assortiment van Leds Refresh onder Power Supply.

Past een LED-lamp in mijn huidige armatuur?

De meeste LED-lampen zullen gewoon in uw huidige armatuur passen. Het kan echter voorkomen dat de afmetingen iets afwijken, waardoor de LED-lamp net niet past. Wanneer een lamp benoemd wordt als Perfect fit, dan heeft deze exact dezelfde afmetingen en zal hij altijd passen.

Over het algemeen kan dus gesteld worden dat de Retrofit lampen gewoon passen.

Betalen
Betaalmogelijkheden

Bij Leds Refresh bieden wij de volgende betaalmethodes aan. 

  • IDEAL
  • Bancontact
  • Paypal
  • Klarna (achteraf betalen)
  • Op factuur
Ik kom niet in aanmerking voor achteraf betalen met Klarna?

Klarna is een op zichzelf staande (achteraf)betaal dienst.  Aan de hand van verschillende parameters beslist Klarna of een klant in aanmerking komt voor achterafbetalen. Het acceptatie systeem voor het wel of niet achteraf kunnen betalen ligt dus geheel bij Klarna en niet bij Leds Refresh. Wij maken simpelweg alleen gebuik van de betaalmogelijkheden van Klarna. Net zoals bijvoorbeeld met Paypal of IDEAL.

Klarna checkt of ze u wel of geen mogelijkheid bieden om via hun achteraf te kunnen betalen betalen. Vanwege de privacywetgeving krijgt Leds Refresh geen inzicht in de redenen waarom een klant wel of niet geaccepteerd wordt door Klarna. Voor verdere vragen over het wel of niet geaccepteerd zijn of worden door Klarna neemt u contact op met hun klantenservice.

Ik wil (zakelijk) aankopen op factuur met betalingstermijn.

Dit is zeker mogelijk, neem even contact op met onze klantenservice zij helpen u graag verder.

Ik ben een buitenlandse zakelijk klant, en wil de B.T.W. verleggen.

Dit is zeker mogelijk, aankopen gaan dan op factuur en hierbij kunnen wij de BTW voor u verleggen. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

Verzenden
Wat kost verzenden?

Leds Refresh verstuurt bestellingen van klanten via PostNL en hanteert hiervoor de volgende tarieven. Vanaf een bepaald order bedrag per land is de verzending gratis.  

  • Binnen Nederland € 5,95 euro & GRATIS verzending vanaf € 69,- euro
  • Naar België € 8,95 euro & GRATIS verzending vanaf € 99,- euro
  • Naar Duitsland € 8,95 euro & GRATIS verzending vanaf € 99,- euro
Verschil in verzendkosten per land, hoe komt dat?

Leds Refresh verstuurt haar pakketten via PostNL en vanuit Nederland. PostNL hanteert verschillende tarieven per land waar de bestelling naar toe verzonden moet worden. Het is simpelweg duurder een pakket te verzenden naar bijvoorbeeld België of Duitsland dan een zending binnen Nederland. De bijbehorende tarieven per land berekenen wij deels door aan de klant. Echter is het vanaf een bepaalde orderwaarde "gratis verzenden" voor de klant en wordt de bestelling zonder extra bijkomende verzendkosten verzonden.  

Kan ik mijn pakket volgen?

Ja, dit kan zeker. Na het versturen van uw bestelling ontvangt u een email met daarin een track & tracé link naar PostNL om uw pakket te kunnen volgen. Hier kunt u zien waar uw pakket is en wat het verwachte tijdvak is wanneer PostNL uw pakket zal bezorgen.

Mijn pakket is niet de volgende dag aangekomen?

Geen nood,  kijk even naar de status van het pakket in de ontvangen track & trace email die u eerder van ons ontvangen heeft.  Wellicht heeft het pakket vertraging opgelopen. PostNL probeert natuurlijk alle pakketten tijdig te leveren maar bij 1 a 2 procent van alle pakketten per dag treed vertraging op, en dit kan door veschillende oorzaken het geval zijn. Kijk even wat de track en tracé aangeeft. Vaak staat daar al een bericht als er vertraging opgetreden is in het bezorgen van uw pakket. Kom je er niet uit, neem dan even contact met ons op.

Retourneren
Antwoord niet gevonden?

Zelf een vraag stellen? Gebruik ons contactformulier

Neem contact op